Thursday 22 September 2011

Trending Topic Datin Seri Rosmah Popular Di Twitter!

Salam,

Hari ni seperti biasa aku dok layan twitter.  Tiba-tiba kawan aku RT satu trending topic yang agak hangat pada hari ini.

Trending topic tersebut ialah #gantitajukfilemdenganrosmah yang mana korang boleh gantikan apa-apa tajuk filem dengan nama 'Rosmah'.

Lawak tu memang lawak tapi ada juga 'twit' yang agak keterlaluan.  Aku terfikir juga kenapa isteri bekas Perdana Menteri kita yang lepas-lepas tak pernah jadi sasaran cemuhan sampai macam ni sekali.  Seriously aku sendiri rasa Datin Seri Rosmah tidaklah sejahat seperti yang digambarkan pembangkang tapi sebagai manusia biasa yang mempunyai tahap pemikiran persepsi tersendiri aku berasa sedikit rimas juga bila Datin Seri Rosmah ni selalu keluar Buletin Utama tanpa ada nilai berita yang bermutu.

Ada sekali tu,  Datin Seri Rosmah solat tasbih pun masuk Buletin Utama dengan telekung merah jambunya!

Kalau aku sebagai penyokong tegar kerajaan pun rasa rimas korang pikir lah sendiri kalau bagi orang yang memang dah 'tune' kepala sokong pembangkang.  Persepsi rakyat kena jaga beb.  Ingat lagi zaman Pak Lah bila persepsi buruk KHAIRY JAMALUDDIN sentiasa dimainkan akibat Khairy yang gila publisiti?  Apa jadi pada BN masa tu?  Nyaris terlingkup beb!

Aku bukan bermusuh pada Datin Seri Rosmah tapi sendiri mau ingat la.  Aku sayangkan BN lebih daripada Rosmah Mansor.  Kesian kat Dato Seri Najib,  terpekik terlolong menjaga negara.  Tak tumbuh tak melata tak sungguh orang tak kata!  Korang tengok sendiri gambar kat bawah ni.


No comments:

Post a Comment